06 märts 2012

Shokolaadi kook ... spordimeeste oma

Eile õhtul kui koju jõudsin töölt, tervitas mind uksel meeldiv magus kakao lõhn. Pean tunnistama, et see ei olnudki mulle suur üllatus, et keegi küpsetab minu köögis, sest viimasel ajal paljude töökohustuste tõttu jõuan koju hilja ja mees on sujuvalt kogu kokkamise enda peale võtnud ... nüüd siis ka küpsetamise.
Minu mees toitub väga tervislikult ja teeb palju sporti, siis meie suurimad vaidlused seisnevadki selles, et miks ma pean alati panema koogi sisse nt võid nii palju nagu retseptis kirjas, miks ma ei võiks poole vähem panna? Miks tuleb suhkrut panna 2,5 dl, kui võiks ju 0,5 dl panna või üldse asendada see meega? Kuna ma ei ole teda seni kuulda võtnud, siis mõtles ta välja nüüd täitsa enda oma koogi retsepti - ei võid, ei suhkrut ... "ja näed, saab kooki teha nii küll" lisas ta veel õigustuseks! :)
Rahvakeeli oleks see kook pigem kohupiimavorm, aga maitseb hästi ja on väga mahlane!


1 kg maitsestamata kohupiima 0,1%
1 tk toru kohupiima rosinatega 4%.
4 munavalget
4 muna
30g kakaopulbrit
200g rosinaid
10g oliivõli
3 spl mett
5 õuna
250 g külmutatud kirsse
50 g tumedat shokolaadi kaunistuseks




Klopi munad vahtu, lisa kohupiim, kakaopulber, mesi, rosinad, õli, külmutatatud kirsid. Koori ja tükelda õunad ja lisa ka need. Kohupiima mass vala 26 - 28 cm lahtikäivasse küpsetuspaberiga kaetud koogi vormi. Küpseta 175 kraadi juures 1,5h. Võta kook ahjust väja ja loata peale tumedad shokolaadi tükid, mis sulavad kuumale pinnale ise laiali. Kook võib algul olla väga niiske, aga jahtudes tahneb. Head isu J

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar